NAMNBYTE OCH SAMMANSLAGNING AV DYNAMICS 365 MARKETING
Dags igen! Microsoft stuvar om med namnbyte och en licensiell sammanslagning av två appar. Detta är egentligen en drygt två månader gammal uppgift från Microsoft Inspire i september men vi tycker ändå att tre saker kan uppmärksammas och repeteras.
- De tidigare Microsoft Dynamics 365 Marketing och Microsoft Dynamics 365 Customer Insights slås ihop till ett kombinerat licensierat erbjudande. Det kommer dock fortfarande vara två appar som går under namnen Customer Insights Journey och Customer Insights Data.
- Månadskostnaden för Customer Insights är från grunden $1.700 där möjlighet till en rejäl rabatt finns om man redan kör andra Dynamics 365 Appar i sin organisation. I jämföresle med vad Microsoft Dynamics 365 Marketing kostade tidigare så har priset ökat något, men å andra sidan får man ju två appar.
- Och sist men inte minst, man får inom samma Tenant nu installera 4 Journey Appar och 4 Data Appar vilket ger en ökad möjlighet till att att köra flera miljöer som Produktion, Test och Utveckling alternativt t.ex. flera produktionsmiljöer inom sin verksamhet.
Kontakta oss gärna om du vill prata marketing och vilka alternativ som finns för just din organisation att köra marketing på Microsoft Power Platform.